Sunday, January 4, 2015

Kenapa emas padu/barang kemas padu ?

Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca blog ini..
Mungkin ada yang bertanya bagaimana simpan emas ini boleh menguntungkan?semasa pertama kali saya membeli emas baru saya tahu akan kehebatan emas ini jika dijadikan sebagai simpanan masa hadapan mala saya juga boleh buat duit daripada simpanan emas ini. Tetap hari ini saya tidak akan bercerita bagaimana nak buat keuntungan daripada simpanan emas tapi saya nak bagi tahu mengapa simpan emas padu? 
Mengapa emas padu/barang kemas padu sebab boleh di pajakgadai/arrahnu. Kebanyakannya arrahnu akan menerima barang kemas padu sahaja untuk dipajakgadaikan. So sekiranya satu hari kita perlukan duit emegency ,kita boleh menggunakan simpanan emas kita untuk dipajakgadaikan dalam arrahnu tanpa ragu-ragu . So, kalau nak simpan emas simpanlah emas padu.
Sekian dari saya, terima kasih kerana meluangkan masa untuk membaca coretan saya yang tak seberapa ini. 😅

No comments:

Post a Comment